top of page

Alavilla mailla hallanvaara ja naistenmies

Mie oon nyt kerännyt yhestä ja samasta paikasta 8 ämpärillistä puolukkaa. En oikein tiiä viittiskö sinne vielä mennä, kun alkaa tuntumaan, että olen kyseisen vaaran jo aika hyvin putsannut. Mutta en oo varma, koska se on aika iso vaara. Minun poimintastrategia kyseisen vaaran osalta on ollu väärä. Minä oon aina mennyt vähän eteenpäin alareunaa ja lähtenyt siitä ylöspäin (HUGE MISTAKE), mutta tänäänpä totesin että alareunan puolukat alkaa olemaan pilalla. Siellä on vissiin halla syöny. Ylempää löytyy vielä ihan hyvää marjaa, mutta siellä ylempänä ne marjat on paljon enempi hajallaan ja kooltaan pienempää. Ois pitäny edetä ensin koko alareuna, sitten pikkuhiljaa ylemmäs mutta vaakasuorassa.

Minun puhelin on kyseisellä vaaralla päättänyt, että ollaan Ruotsin puolella, vaikka ei olla lähelläkään Ruotsin rajaa. Minulla ei siis ole mitään havaintoa siitä, kuinka kauan olin tänään metsässä, koska en tiedä missä vaiheessa kello on kääntynyt Ruotsin aikaan. Hämärä vaan yllätti, kun kello näytti tuntia vähempää, kuin mitä se oikeasti oli.

Eilen oli auton katsastus. Ei se menny läpi. Ootellessa kävin mielenkiintoisen keskustelun erään vanhemman herrasmiehen kanssa. Tämä oli sitä mieltä, että hän ei kyllä keräis yhtään ämpärillistä puolukkaa kolmella eurolla kilolta. Jep jep, jos tämä homma toistuu ensi syksynä, niin kyllä vain nousee hinta minullaki.

Eilen tuli myös päätös TE-toimistolta, eli ilmeisesti saan nyt sitten sitä työttömyyspäivärahaa, mikä on kyllä hieno juttu (vaikka opiskelen osa-aikaisesti, toimin kevytyrittäjänä osa-aikaisesti ja teen töitä palkallisena osa-aikaisesti). Ei nuo rahat silti riitä tuolla kilohinnalla, luottokortin joutuu laittaa vinkumaan joka tapauksessa tällä välillä. KELA:lta pitäisi nyt varmistaa miten ne siellä suhtautuu noihin marjanpoiminnasta saatuihin tuloihin.

Metsästä palatessa törmäsin naistenmieheen. Sillä oli kaks muijaa vieressä. Urhoollisesti hän jäi keskelle tietä seisomaan kun muijat lähti pakoon, eikä ois sitten minun autoa väistänyt ei sitten millään. Pahoittelen kuvan laatua, mutta se nyt on lasin läpi melkein pimeässä otettu. En tiiä pitäskö minun ilmottaa näistä havainnoista jonnekin, kun käsittääkseni joku taho laskee näitä näköhavaintoja.

Metsässäoloaikaa en tosiaan osaa nyt sanoa, se on 3-5 tuntia, mutta en tiedä koska tyhmä puhelin.

Saalista tuli 1,5 ämpärillistä

Päivän palkaksi vähän päälle 20€

bottom of page