top of page

Herra Hirvi ja taikapuu

Ihan nopsaan vaan kerron, että olin tänään Sieppijärvellä ja tapasin siellä miehen. Se mies näytti tältä.

Hetken harkitsin, että lähenkö menee, mutta totesin että ei parane lähteä, ihan hyvin puolukkaa ja winter is coming. Pelottaa että lumet tulee maahan ennen kun saan kaikki loput kerättyä.

Samoilla mestoilla oli aika maagisen näköistä muutenki. Hienoja puita ja ihan korvessa, ei kuulunu mitään ihmiselämän ääniä.

Noin niinku fyysisesti tuo marjanpoiminta ei tunnu enää juuri missään, mutta henkisesti musta alkaa tuntua, että en välttis haluaisi nähdä yhen ainoota puolukkaa enää koko elämäni aikana... Paitsi ehkä sen verran, että saan nuo loput tilaukset kerättyä. Nyt oon keränny pelkkää puolukkaa 200 litraa, kiloina se tarkoittaa noin 110 kiloa. Eli rahana vähän päälle 300 huomisen Levin keikan jälkeen. Toi on toi 300 normaalisti minun n. kolmen-neljän päivän palkka. Nyt oon tehnyt saman summan eteen töitä kaksi viikkoa, ja putsaaminen mukaanlaskettuna reippaasti ylityötunteja.

Oon superkiitollinen minun maastoautosta, vaikka se onkin ihan yks romuläjä ja aiheuttaa minulle kokoajan huolta ja murhetta. Se on silti paras auto ikinä. Tänäänkään tuolle paikalle ei ois ollut mitään asiaa tavallisella henkilöautolla.

Pakko ruveta putsaamaan marjoja, niitä on taas joku 60 litraa ja huomenna se Levi.

Metsässä n. 4h

Saalista vähän päälle 2 ämpärillistä

Päivän palkka n. 36 €

bottom of page